
Wyszukiwarka dzieli swoje wyniki na dwa rodzaje: bezpłatne, czyli te z których wszyscy korzystamy najczęściej i generują 80% ruchu w całym internecie oraz płatne, związane z reklamami, stronami docelowymi, a także materiałami sponsorowanymi. Mowa wówczas o SEO i SEM. Dziś jednak skupimy się na organicznych wynikach, ponieważ stanowią one podstawę długoterminowej, efektywnej strategii wizerunkowej.
Czym jest pozycjonowanie organiczne?
Organiczne pozycjonowanie witryny internetowej ma na celu optymalizację kodu i treści oraz zbudowanie odpowiednich linków. Te i inne działania pozwalają na podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania bez zbędnego wydawania pieniędzy na płatne reklamy.
Najczęściej do działań związanych z pozycjonowaniem należą zmiany w opisie strony, tytule, ustawieniach przekierowań, usuwanie zduplikowanych stron, a także umieszczanie dokładnych danych adresowych firmy czy dodawanie odpowiednich linków w menu nawigacyjnym lub w treści na blogu. Jednak często takie praktyki nie wystarczają i należy utworzyć nowe podstrony w witrynie. Nie można również zapominać o najważniejszym, czyli słowach kluczowych, które odgrywają główną rolę w całym procesie. To właśnie dzięki nim użytkownicy mogą znaleźć Twoją witrynę.
Niestety walka o wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania jest bardzo trudna i czasochłonna. SEO obejmuje czynności wykonywane wewnątrz i na zewnątrz witryny, a jego celem jest zwiększenie widoczności serwisu i jego pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Obecnie pozycjonowanie organiczne jest bardzo ważne, ponieważ użytkownicy internetowi po wpisaniu określonego hasła w pasek wyszukiwania otrzymują konkretną listę wyników, które odpowiadają na ich zapytania. Znalezienie na niej gwarantuje przyciągnięcie dużej liczby użytkowników na stronę.
Nie trać czasu, zacznij planować!
Strategia SEO w przeciwieństwie do SEM, choć jest czasochłonna, to posiada długotrwałe rezultaty. Wszystkie kampanie płatne, choć szybko pozycjonują stronę, kończą się wraz z zaprzestaniem finansowania. Warto jest więc nie generować dodatkowych kosztów i poświęcić swój czas na poprawę pozycji rankingowej organicznej. Dodatkowo pamiętaj, że współcześni odbiorcy są wyczuleni na hasło “reklama” i często z góry rezygnują z tego typu witryny.